Nu gesloten
Voor spoed bel:(040) 311 19 15
mail ons
Home De praktijk Praktijkinformatie

Maak kennis met de huisregels van de praktijk

Om de kwaliteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen en onze diensten zo efficiënt mogelijk te kunnen aanbieden, verzoeken wij u om onderstaande goed door te lezen. 

Eerste consult

Tijdens het eerste consult nemen wij ruim de tijd om kennis met u te maken, de mondsituatie te onderzoeken en uw gezondheid te bespreken. Om eventuele misverstanden te voorkomen informeren wij u vooraf dat de kosten van een eerste consult kunnen oplopen tot €100. Blijkt uit klinisch onderzoek dat aanvullende röntgenfoto’s nodig zijn dan kunnen de daarbij behorende kosten variëren van €30 tot €200. Deze kosten worden tevoren met u besproken. 

Mochten er recente röntgenopnames in ons bezit zijn die bruikbaar zijn voor uw behandelaar, dan worden nieuwe opnames, tijdens het eerste consult, vanzelfsprekend niet gemaakt.

Tijdens uw eerste bezoek vragen wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid en medicijngebruik. Het is van belang dat u dit volledig en naar waarheid invult om complicaties te voorkomen. Wijzigingen in uw gezondheid en/of medicatie dient u aan ons door te geven.

Uw gegevens

Mochten uw persoonlijke gegevens veranderen, dan willen wij u vragen dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven, zodat wij het kunnen aanpassen in uw dossier (denk aan een nieuw telefoonnummer, e-mailadres, woonadres of veranderingen in uw algemene gezondheid)

Afspraakherinnering

Wij versturen afspraakherinneringen d.m.v. een email aan onze patiënten. Dit is een extra service en vervangt de reguliere afspraakprocedure niet. Mocht u onverhoopt geen herinnering van ons ontvangen dan betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de door u gemaakte afspraken.

Te laat verschenen op uw afspraak

Met het te laat verschijnen op uw afspraak riskeert u een annulering als blijkt dat er onvoldoende tijd resteert om uw afspraak en/of behandeling in zijn geheel en volgens planning te voltooien.

Niet nagekomen afspraak

In geval van verhindering wordt u verzocht de afspraak 24 uur (één werkdag) van te voren te wijzigen. Ontvangen wij uw annulering te laat of komt u niet op het afgesproken tijdstip, dan kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden. 

Begroting

Voor geplande behandelingen boven de €250,- wordt een begroting gemaakt. Indien u naar aanleiding van die begroting een afspraak maakt voor de betreffende behandeling gaat u akkoord met de begroting.

U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics waar mogelijk of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering. Als u niet (volledig) verzekerd bent voor de behandeling stuurt Infomedics u een rekening. U krijgt een seintje op het e-mailadres dat u bij ons heeft doorgegeven. Hiervoor is het belangrijk dat uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn. Vanuit de e-mail kunt u betalen met iDEAL, of de rekening downloaden. Om er zeker van te zijn dat uw rekening alleen door u kan worden geopend, voert u eerst een sms-verificatie uit.

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

 

  • Status van uw betaling controleren. 
  • Betalingsregeling treffen.
  • Veelgestelde vragen bekijken.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur)